طی سال گذشته: بیش از 2 هزار و یکصدنفر از اقشار مختلف جامعه با سختی فرایند تولید و شیوه ­های درست مصرف برق آشنا شدند

1403/01/16 - 11:02

     در سال گذشته و با برنامه ­ریزی ­های انجام شده در نیروگاه شهید سلیمی نکا بیش از 2 هزار و یکصدنفر از اقشار مختلف جامعه با سختی های فرایند تولید در نیروگاه ها و شیوه­ های مدیریت مصرف برق آشنا شدند.

      سیدمیثم عمادی رئیس اداره روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود:  

    آشنا­یی مردم با دشواری­های فرایند تولیدبرق و تلاش برای نهادینه ­سازی فرهنگ بهینه مصرف انرژی را دو رویکرد مهم روابط عمومی در برگزاری بازدیدها و حضور در مراکز آموزشی عنوان کرد و گفت: برق کالایی ارزشمند است که با هزینه بسیار زیاد و با سخت­کوشی کارکنان نیروگاه­ها در شرایط آب و هوایی گرم تابستان، سرمای زمستان و با سختی و هزینه بسیار تولید می­شود ولی متأسفانه در کشور ما متوسط مصرف انرژی در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست و برای جلوگیری از اتلاف سرمایه­ های ملی به موازات نیروگاه ­سازی، ضرورت فرهنگ ­سازی برای اصلاح الگوی مصرف به شدت احساس می­شود.

      وی برگزاری بازدید و حضور در مراکز آموزشی را دو مسیر کارساز برای افزایش تعامل با آینده­ سازان جامعه و نشان دادن سختی فرایند تولیدبرق و آموزش راهکارهای مدیریت مصرف دانست و افزود: ما سعی کرده­ایم در حد توان و امکانات خود، زمینه بازدید از نیروگاه را برای مراکز علمی، مدارس، نهادها و سازمان­ها و اقشار مختلف فراهم سازیم تا در کنار نشان دادن خدمات و تلاش­های بی­وقفه کارکنان نیروگاه برای تولید پایدار انرژی و تأمین آسایش مردم، بتوانیم ضرورت و راهکارهای مدیریت مصرف را برای آحاد مردم جامعه تبیین نماییم.

      در همین راستا سال گذشته بیش از 1480 نفر از گروه­های دانش ­آموزی، دانشجویی، نهادها، دستگاه­های اجرایی، اقشار و خانواده­های کارکنان در قالب 61 گروه از نیروگاه بازدید کردند.

  عمادی همچنین از مدارس و مراکز آموزشی به عنوان بهترین بستر برای فرهنگ ­سازی و آموزش مدیریت مصرف یاد کرد و گفت: کودکان و نوجوانان از قدرت یادگیری و آموزش­پذیری بالایی برخوردار هستند و می­توانند به عنوان سفیران مصرف بهینه برق در خانواده ایفای نقش نمایند و این فرهنگ را به سایر اعضای خانواده و نیز به نسل­های آینده منتقل کنند، لذا آموزش و پرورش بدلیل مهیا بودن بستر آموزش و در اختیار داشتن شمار زیادی معلم و متعلم، باید ترویج فرهنگ بهینه مصارف انرژی را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد.

      وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به کثرت تقاضای بازدید و عدم امکان پذیرش همه درخواست­ها بویژه تقاضای حضور دانش­آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در نیروگاه، پس از انجام هماهنگی ­های لازم در 14 مدرسه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهای مازندران حضور یافتیم و ضمن پخش مستند و کلیپ­ هایی در خصوص معرفی نیروگاه، فرایند سخت تولید برق و زحمات کارکنان صنعت برق حرارتی برای تولیدبرق و تأمین نیاز مشترکان شبکه، بر ضرورت و اهمیت مصرف درست تأکید و راهکارهای مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات اوج مصرف را برای بیش از 600 نفر از دانش ­آموزان و مدیران و معلمان تشریح نمودیم.